جواد شکرریز؛ شاهپور صلواتی؛ طیبه مقدسی نیا؛ زهره رافضی
چکیده
این مطالعه در بازه زمانی سه ماهه در بین شهروندان کاشانی 18 سال به بالا انجامگرفته است، جامعه نمونه شامل 206 نفر میباشد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته است. نتایج نشان میدهد که باوجود تفاوت در میزان استفاده از شبکه ملی خبر و شبکههای مجازی بومی، این تفاوت از نظر آماری معنادار نیست (05/0p>). لذا مخاطبان جهت کسب اطلاعات و اخبار ...
بیشتر
این مطالعه در بازه زمانی سه ماهه در بین شهروندان کاشانی 18 سال به بالا انجامگرفته است، جامعه نمونه شامل 206 نفر میباشد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته است. نتایج نشان میدهد که باوجود تفاوت در میزان استفاده از شبکه ملی خبر و شبکههای مجازی بومی، این تفاوت از نظر آماری معنادار نیست (05/0p>). لذا مخاطبان جهت کسب اطلاعات و اخبار تقریباً از هر دو نوع رسانه استفاده میکنند. همچنین بین میزان اعتماد به شبکه ملی خبر و شبکههای مجازی بومی از نظر آماری تفاوت معناداری وجود دارد (05/0p <). بدین ترتیب مخاطبان جهت کسب اطلاعات خبری به رسانههای مجازی بومی بیشتر اعتماد دارند. در بررسی عوامل دموگرافیک نتایج نشان میدهد که میزان استفاده از شبکههای مجازی بومی بین مخاطبان مرد و زن از نظر آماری تفاوت معناداری دارد (05/0p < ). بدین ترتیب میزان استفاده مخاطبان زن از شبکههای مجازی بومی نسبت به مخاطبان مرد بیشتر است. همچنین بین میزان استفاده و اعتماد به شبکه ملی خبر و شبکههای مجازی بومی و مخاطبان با تحصیلات مختلف تفاوت معناداری از نظر آماری وجود دارد (05/0p <). نتایج آزمون تعقیب توکی نشان میدهد مخاطبان با تحصیلات فوقلیسانس و بالاتر باوجود استفاده بیشتر از شبکه ملی خبر، نسبت به شبکههای مجازی بومی اعتماد بیشتری دارند.